טלוויזיות

סקירה: OLED C1 – הטלוויזיה של LG מזהה פקודות קוליות בעברית

ה-C1 הוא הדגם הזול ביותר של LG השנה המגיע עם המעבד דור רביעי שלה. המסך הזה מגיע עם טכנולוגיית ה-OLED של החברה, המציעה תמונה חדה וחלקה, לצד שיפורים שונים בשלט הרחוק ובממשק

חברת LG חנכה לאחרונה את עונת השקות הטלוויזיות לשנת 2021, כאשר בשבועות הקרובים אנו צפויים לראות גם דגמים חדשים של סמסונג וסוני מגיעים לשוק. חברת LG מתמקדת כבר מספר שנים בטכנולוגיית ה-OLED האיכותית. דגם ה-C1 הוא הזול ביותר עם המעבד החדש, אבל הוא ממוקם איפשהו באמצע מבחינת דגמי החברה (הדגמים A ו-B מגיעים עם מעבד ישן יותר). בקצה העליון אפשר למצוא את ה-Z1 היוקרתי, הנמכר ב-160 אלף שקל עבור צג בגודל 88 אינץ' ובצד השני את ה-A1 המתומחר ב-5,500 שקל עבור צג בגודל  55 אינץ'. ה-C1 אמור לענות על הצורך של רוב הצופים, כאשר הוא מגיע במספר גדלים: 48, 55, 65, 77 ו-83 אינץ'.

LG C1. צילום יח"צ
LG C1. צילום יח"צ

עיצוב: מבנה דקיק עם רגלית מיוחדת

למרות שאני סוקר כבר מספר שנים טלוויזיות בטכנולוגיית OLED, עדיין מדהים לראות כמה הן דקיקות. ה-C1 לא שונה בכך, כאשר הגב שלה מגיע בצבע לבן ובמרכז החלק התחתון אפשר למצוא בליטה גדולה, הכוללת את כל החומרה הפנימית. הרגלית הכסופה והאלגנטית, בנויה עם זווית קלה. כדאי לשים לב, שאם אתם מתכננים להניח את הטלוויזיה על מזנון ולא לתלות אותה, לא תוכלו להניח מתחתיה סאונד בר, כי ל-C1 אין כמעט מרווח בין הצג לרגלית.

LG C1. צילום צחי הופמן
LG C1. צילום צחי הופמן

ממשק ושלט רחוק: התקן NFC בשלט ופקודות קוליות בעברית

הבשורה הגדולה של webOS 6.0 היא פקודות קוליות בעברית. לא מדובר במתחרה לגוגל אסיסטנט, אלא ביכולת לתת פקודות קוליות בעברית לטלוויזיה, בשפה כמעט חופשית. למה כמעט? הבעיה הגדולה שלי עם התכונה הזאת של LG, שבכל פעם שהיא לא מבינה משהו, היא חושבת שרציתי לחפש משהו ביו טיוב. למשל, אני מבקש "תפעילי ספוטיפיי" וזאת מבצעת חיפוש ביו טיוב על זה. בעיה אחרת, כאשר מנסים לשנות את הגדרות הצליל בזמן שצופים באפליקציית נטפליקס, היא חושבת שמדובר בתוכן אותו צריך לחפש בשירות הסטרימינג. מה שכן, תוכלו לשנות הגדרות בטלוויזיה, לבדוק מהו מזג האוויר ופרטים מסוימים על סרטים בפקודה קולית בעברית.

LG C1. צילום צחי הופמן
LG C1. צילום צחי הופמן

הממשק עצמו מאפשר גישה מהירה לאפליקציות המותקנות בטלוויזיה והוא גם מספק הצעות איך לשפר את השימוש במכשיר, למשל, חיבור מוצרים חכמים בבית לשליטה מהמסך. מה שהפריע לי בממשק, שבכל כמה ימים הוא ביצע עדכון לתנאי השימוש, מה שהוציא אותי מהיוזר שלי ודרש חיבור מחדש, כולל הכנסת סיסמא. במשך כשבועיים, זה קרה לי מספר פעמים.

LG C1. צילום צחי הופמן
LG C1. צילום צחי הופמן

השלט רחוק של LG תמיד הציע חוויה טובה, בזכות מנגנון שליטה כמו עכבר אוויר, כך שקל לסמן לאן רוצים להגיע. LG עיצבה בצורה מעט שונה את הדגם החדש, כאשר הוא כולל יותר כפתורים ייעודים לשירותי סטרימינג: נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, דיסני פלוס והעוזרות הקוליות אמזון אלכסה וגוגל אסיסטנט. בישראל רוב הכפתורים הייעודים בשלט הרחוק, לא יבצעו עבורכם שום דבר, בגלל שאותם שירותים לא הושקו בארץ. LG גם שילבה בשלט התקן NFC, המאפשר בנגיעה עם הסמארטפון להעביר תכנים אל הטלוויזיה או להזרים את תצוגת מסך הטלפון. האפליקציה של LG צריכה להיות מותקנת על הסמארטפון עבור הפעולה הזאת.

LG Magic Remote. צילום יח"צ
LG Magic Remote. צילום יח"צ

תמונה וצליל: עיבוד עצמאי של כל חלק בתמונה

ה-C1 מגיעה עם הדור הרביעי של המעבד אלפא 9, זה כולל טכנולוגיית AI Picture Pro לזיהוי עצמים המוצגים על גבי המסך, לדוגמא, פנים או גוף אנושי. המעבד יודע להבחין בין הפרטים העיקריים ופרטי הרקע, תוך עיבוד עצמאי של כל חלק בתמונה, מה שבתיאוריה אמור לספק תחושה תלת-ממדית, בפועל אנחנו מקבלים תמונה חדה מאוד ועשירה בפרטים. כמו כן, המעבד יודע לזהות את התוכן ולבצע אופטימיזציה של איכות התמונה, כמות האור והתאורה ההיקפית סביב הנושא המרכזי בכל סצנה. החוויה שמקבלים כאן, נהדרת, כהרגלה LG מצליח לספק צבע שחור מוחלט, המתמזג עם המסגרת, כך שקשה לדעת איפה התמונה נגמרת ואיפה המסגרת הדקיקה מתחילה. כשצופים בתוכן ממקור איכותי מאוד, למשל, אפל TV פלוס, התמונה המתקבלת חדה כמעט בכל נקודה בה מסתכלים עליה. הגוון של הצבעים נוטה יותר לכיוון הטבעי מאשר הרווי. גם בצפייה בשידורים של קשת, רשת או כאן 11 מקבלים איכות תמונה שמפתיעה לטובה בצבעים העשירים שלה ובחדות (במקרה הזה, השתמשתי ב-yes פלוס, אשר פחות פוגעת באיכות השידורים העוברים דרכה לעומת חלק מהמתחרות).

LG C1. צילום צחי הופמן
LG C1. צילום צחי הופמן

מבחינת סאונד, המעבד משלב גרסה חדשה של AI Sound Pro, הכוללת צליל היקפי וירטואלי -LG’s AI המופק באמצעות הרמקולים המשולבים במסך. קשה להגיד שמדובר בחוויית צליל היקפית, אפילו שהמסך תומך בדולבי אטמוס, אבל אפשר להגיד ש-LG מפיקים כאן חווייה טובה ביחס לזה שמדובר במסך. כמו כן, LG שילבה כאן מערכת כיוונון עוצמת הצליל – Auto Volume Leveling המאפשרת עקביות של עוצמת הצליל גם במעבר בין ערוצים שונים או אפליקציות סטרימינג. כך, נפתרת באופן אוטומטי בעיה מרגיזה, הדורשת לכוונן את עוצמת הצליל בכל מעבר ערוץ.

חיבורים: מגוון גדול של חיבורים

ל-C1 יש 4 חיבורי HDMI 2.1, כולל חיבור תומך ערוץ שמע חוזר – eARC, בנוסף, 3 חיבורי USB, בלוטות' 5.0 ו-LAN.

מחיר: 8,990 שקל לגודל 65 אינץ' (יבואן רשמי קבוצת ח.י)

בשורה התחתונה, ה-C1 שייכת לקטגוריית הביניים בסדרת ה-OLED של LG לשנת 2021, כאשר היא זאת הכוללת את המעבד החדש של החברה, המציע ביצועי תמונה מוצלחים וחוויית אודיו טובה. הטלוויזיה גם משלבת פקודות קוליות בעברית, מדובר בתכונה שישראליים רבים חיכו להם, אבל עדיין מדובר רק בחוויה בסיסית, אשר לא מסוגלת להתחרות בעוזרות הקוליות של גוגל או אמזון, אשר חסומות לשימוש במסך בישראל.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

צעצוע חדש לעשירים: טלוויזיה עם מסך נגלל ב-333 אלף שקל

לקראת השקת הטלוויזיות החדשות בישראל, סמסונג מציגה את ה-Neo QLED

תערוכת CES: סוני מכריזה על גוגל TV ושירות סטרימינג

5 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא